دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تجاری سازی ایده های فناورانه و خلق ثروت، چهارمین دوره ایده بازار عمومی را با حضور صاحبان صنعت و سرمایه در خردادماه سال جاری برگزار میکند.
وایمکس نیوز - به گزارش از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیر رضوانی مسئول برگزاری ایده بازار این دانشگاه، ایده بازار را رویدادی خلاقانه و بومی دانست که بر اساس الگو برداری از مدلهای بین المللی در عرصه ایجاد کسب و کار و خلاقیت پایهریزی شده است.
وی هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد ارتباط نزدیک بین ایدهپرداز و سرمایهگذار و همچنین خلق ثروت فناوارانه عنوان کرد.
رضوانی با اشاره به برگزاری رویدادهای ایده بازار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: تاکنون سه دوره رویداد عمومی و 12 دوره رویداد تخصصی در داخل و خارج ار دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است.
وی، تجاری سازی و جذب سرمایهگذار برای هفت طرح از طرحهای ارسالی به ایدهبازار را از دستاوردهای این رویدادها برشمرد.
به گفته رضوانی، بر اساس تجارب به دست آمده از رویدادهای پیشین، چهارمین دوره رویداد ایده بازار عمومی 9 خردادماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر این که تمام ایدههایی که به کارآفرینی مرتبط باشند، میتوانند در این رویداد شرکت کنند، افزود: ایدههایی که نوآورانه و قابل اجرا و دارای یک طرح تجاری کسب و کار اولیه باشند، احتمال موفقیت بیشتری را در این رویداد دارند.
رضوانی گفت: در این دوره ایده ها با پاسخ به این سوال ارایه می شوند که 'ایده شما برای راه اندازی یک کسب و کار سودآور و پایدار با این ویژگیها که کسبوکار دانش بنیان ایجاد کند، در مدت 2 سال سرمایه اولیه بازگردد و در سال سوم حداقل 20 میلیارد ریال گردش مالی با حاشیه سود مناسب ایجاد کند، چیست؟'
وی یادآور شد: صاحبان ایده در روز برگزاری رویداد باید ایدههای خود را در حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنعت و اختراعات ارائه کنند و آنها را به فروش برسانند.
رضوانی با بیان اینکه پس از انجام داوریها تعداد 21 طرح برای مرحله نهایی انتخاب شده اند، افزود: صاحبان این ایدهها باید به صورت شفاهی در حضور صاحبان صنعت و سرمایه از ایدههای خود به منظور تجاری سازی دفاع کنند.
منبع : ایرنا